آموزش و دانستنی های ساعت, مجله لیندا

ساعت فول تایم چیست و با کورنوگراف چه فرقی دارد

فرق ساعت فول تایم و کورنوگراف

ساعت سه موتوره، فول تایم و کرنوگراف چیست ؟

در کشور ما به اشتباه ساعت هایی که عقربه های بیشتری داخل صفحه دارند عبارت سه موتوره یاد میشود که این عبارت به کل اشتباه است. فعالیت سایر عقربه های ساعت های عقربه ای تنها با یک موتور انجام میشود که بستگی به فول تایم یا کرنوگراف بودن موتور آن دارد. همانطور که گفتیم معروفترین موتورهای ساعت، فول تایم و کرنوگراف است .

ساعت های ۳ موتوره به ۲ دسته تقسیم می شوند، ساعت های فول تایم و کرنوگراف .

ساعت های فول تایم دیگر مثل ساعت های کرنوگراف قابلیت اندازه گیری زمان را ندارند ولی به صورت کامل ساعت، تاریخ، روز در ماه، روز در هفته و همچنین صبح و عصر را نشان می دهد.این مدل معمولا در ساعت های اتوماتیک استفاده می شود اما در ساعت های کوارتز هم دیده می شود. یکی از بهترین انتخاب ها برای کسانی که ساعت را برای فقط استفاده روزمره می خواهند همین ساعت های فول تایم می باشد.

موتور ساعت فول تایم (فول دیت) چیست؟

موتور ساعت فول تایم یا همان ساعت فول دیت نوع ساده تر و کاربردی تری برای ساعت های مچی است که برای نمایش زمان در طول روز استفاده میشود اغلب در صفحه این ساعت ها به جز سه عقربه اصلی سه عقربه موتور مانند داخل صفحه وجود دارد که یکی از آنها به حالت ۲۴ ساعته مشهور است زمانی که ساعت ۳:۱۰ را نمایش میدهد این عقربه نشان میدهد که ساعت ۱۵:۱۰ یا ۰۳:۱۰ دقیقه است. این امکان کاربردی همراه با ساعت میچرخد و کافیست با کوک ساعت آنرا تنظیم کنید. آن دو عقربه دیگر هم اغلب روز های هفته و روز های ماه را نمایش میدهد. ساعت های فول تایم برای مصارف روزمره بسیار عالی است و ارزانتر از موتور های کرنوگراف است.

موتور ساعت کورنوگراف چیست؟

موتور ساعت کرنوگراف تقریبا کار ساعت های دیجیتال در قالب ساعت های عقربه ای را انجام میدهند. اصلی ترین قابلیت این ساعت امکان شمارش زمان در بازه های محدود است به عبارتی کرنومتر ساعت های دیجیتال با کمی امکانات بیشتر در اختیار شما قرار میگیرد. این ساعت ها معمولا دارای دو دکمه استارت و استوپ است. عقربه ثانیه شمار این ساعت با دکمه استارت استوپ فعالیت میکند و با دکمه ریست به جای اولیه خود باز میگردد. جذابیت جالبی که تقربا تمامی مدل های کرنوگراف دارد نمایش شب و روز همانند موتور های فول تایم است. قیمت ساعت های کرنو به نسبت فول تایم بسیار گرانتر است و در مواردی مثل ورزش و… میتوانید روی آن حساب کنید

فرق ساعت کورنوگراف و  ساعت فول تایم از نظر کاربرد آن

تقریبا شما با ویژگی های اصلی این دو ساعت آشنا شده اید تفاوت میان این دو موتور در نحوه استفاده شما است. ساعت های فول تایم ساعت های روزمره برای نمایش زمان و مدیریت زمان و کار ها است طوری که هفته و ماه و زمان به صورت دقیق هر لحظه جلوی چشم شما است از طرفی دیگر کرنوگراف ها در دسته ساعت های ورزشی قرار میگیرند تا زمان را در بازه های کوتاه مدت اندازه گیری کند. البته ساعت مچی یک اکسسوری در زمینه مد به حساب می آید که شاید در انتخاب کاربر متفاوت و سلیقه ای نیز باشد. توجه داشته باشید طی نظرسنجی ها ۷۰ درصد کاربران سالی یکبار به امکانات ساعت خود توجه نمیکنند و نمایش زمان و استایل بهتر برای آنها مهمتر است.خرید ساعت مچی یکی از اکسسوری هایی است که اگر نباشد کمبود آن حس خواهد شد. اگر قصد خرید ساعت مچی زنانه دارید حتما از مدل های مختلف در سایت گالری لیندا دیدن کنید.

تفاوت ساعت فول تایم و کورنوگراف چیست

LEADTOOLS v20.0

 

دیدگاهتان را بنویسید