آموزش و دانستنی های ساعت, مجله لیندا

فرق ساعت مچی اسپرت با کلاسیک چیست ؟

تفاوت ساعت کلاسیک و اسپرت

مشخصات ظاهری و فنی ساعت مچی، دو بعد مجزا از یکدیگر هستند که باید هنگام خرید ساعت مچی به آن‌ها توجه کنید. مشخصات ظاهری ساعت مچی شامل: سبک طراحی ظاهر ساعت، سبک طراحی صفحه، نوع بند و نوع قفل آن می‌باشند. مشخصات فنی ساعت نیز شامل: نوع کاربرد ساعت، نوع موتور، جنس شیشه و امکانات آن می‌باشند. هر ساعت مچی یک اکسسوری مهم است که به جرات‌‌‌‌ می‌توان گفت نمایانگر شخصیت درونی و ویژگی‌‌‌‌های هر فرد‌‌‌‌ می‌باشد. هیچ وسیله تزیینی به اندازه یک ساعت مچی نمی تواند نمایندگی نوع استایل شما را به عهده بگیرد. وقتی ساعت‌‌‌‌ می‌پوشید به دیگران القا‌‌‌‌ می‌کنید که چقدر زمان برای تان مهم است. چقدر آدم برنامه ریزی هستید و چقدر برای هدفهایتان ارزش قائلید.

ویژگی ساعت های کلاسیک چیست ؟

ساعت کلاسیک

به‌طورکلی ساعت کلاسیک تنها طبقه‌بندی ساعت است که هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شود، از مد نمی‌افتد و اغلب می‌توانید آن را با هر استایلی ست کنید.برای افرادی که تیپ کلاسیک‌‌‌‌ می‌زنند؛ زیاد کت و شلوار‌‌‌‌ می‌پوشند و اهل مجالس مهم و جلسات کاری هستند ساعت‌‌‌‌های کلاسیک بهترین گزینه است. ساعت‌‌‌‌های آنالوگ مثل ساعت ‌‌‌‌های دایو و فیلد ظاهر رسمی تری دارند. درمجموع ساعت کلاسیک به ساعتی گفته می‌شود که:

  1. صفحه‌های گرد یا مربی شکل دارند.
  2. ایندکس اکثر آن ها خطی، عددی، نقطه ای، یونانی و یا ترکیبی از این‌ها است.
  3. بندهای ساده‌ی چرمی، استیل و گاها رزین دارند.
  4. اغلب با موتورهای کوارتز نیرو می‌گیرند یا اتوماتیک هستند.
  5. گاهی با طراحی اپن هارت یا موتور نما نیز دیده می‌شوند.

ساعت کلاسیک را می توانید هم با استایل های رسمی و هم اسپرت و کژوال ست کنید. این ساعت ها دارای جنس دسته های مختلف هستند اما معمولا ساعت های کلاسیک با دسته چرمی شناخته می شود. ساعت کلاسیک اغلب به گونه ای طراحی شده است که به راحتی زیر آستین پیراهن و یا کت پنهان شود.ساعت کلاسیک توجه اطرافیان را به خود معطوف نمی کند، بلکه با هماهنگی زیبایی که با کیف، کمربند و کفش شما پیدا می کند قادر است که استایل بی نظیری رابرای شما به ارمغان بیاورد. این سبک ساعت بسیار مورد توجه مینیمالیست ها قرار گرفته است. عموما طراحی ظریفی دارند که بتوانند استایل شما را رسمی تر جلوه دهند. 

ویژگی ساعت های اسپرت چیست ؟

ساعت اسپرت

ساعت های مچی اسپرت برخلاف ساعت های کلاسیک، طرح های شلوغ تری دارند و می توانند عقربه نیز داشته باشند اما معمولا به صورت ساعت های دیجیتال شناخته می شوند. این نوع ساعت‌ها معمولاً برای فعالیت‌های ورزشی و روزمره مناسب هستند. ساعت های اسپرت عموما با رنگ هایی با کنتراست بالا و سیستم کرنوگراف هستند. سایز صفحه ی آنها از متوسط تا بزرگ است که شماره های آن خواناست اما ممکن است دارای تقویم و یا پیچدگی باشد. قاب ساعت مچی اسپرت معمولا از جنس تیتانیوم بوده و بندهای استیل، چرمی یا لاستیکی دارند.

انتخاب ساعت مچی اسپرت یا کلاسیک با توجه به استایل

انتخاب ساعت مچی بیش از هر چیز باید با توجه به سبک و استایل شما انتخاب شود تا ظاهری زیبا و به روز برای شما ایجاد کند. بهتر است که در قفسه های خود یک ساعت اسپرت و یک ساعت کلاسیک داشته باشید تا بتوانید متناسب با سبک لباسی که انتخاب می کنید، ساعت مناسب آن را نیز بپوشید. همان طور که در بالاتر نیز اشاره شد، اگر لباس هایی که انتخاب کرده اید، استایلی رسمی دارند، مثلا زمان هایی که کت و شلوار پوشیده اید، ساعت مچی کلاسیک برای شما انتخاب بهتری خواهد بود. با توجه به این نکته می توان گفت که ساعت های کلاسیک برای جلسات کاری و جلسه های مهم بهتر از ساعت های اسپرت هستند. برای استفاده روزانه و ست کردن با استایل های مختلف کژوال، روزانه و یا سبک های ورزشی یک ساعت اسپرت می تواند استایل و ظاهر شما را شیک تر و خاص تر کند.

ویژگی ساعت فانتزی و فشن چیست ؟

ساعت ‌‌‌‌های فانتزی و فشن با صفحات بزرگ و رنگ‌‌‌‌های روشن و تند بیشتر برای نوجوانان طراحی‌‌‌‌ می‌شود. این ساعت‌‌‌‌ها نشانگر انرژی و روحیه جستجوگر سن بلوغ و دوران نوجوانی است. تنوع این ساعت‌ها خیلی زیاد است. عموما میتوان ساعت هایی را فشن دانست که طراحی خاص و یونیک دارند و سازننده های آنان روی زیبایی شناسی و برندسازی تمرکز کرده اند و از مواد اولیه مقرون بصرفه برای تولید آن ها استفاده می شود.

تفاوت میان ساعت کلاسیک و ساعت وینتیج

در تفاوت میان ساعت کلاسیک و ساعت وینتیج علاوه بر ساختار طراحی، قدمت و سن ساعت هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ساعت‌های وینتیج معمولاً ساعت‌هایی هستند که حداقل ۲۰ تا ۳۰ سال از زمان ساخت آن‌ها گذشته و از رنگ و روی ساعت و نوع طراحی آن می توان مطمئن بود که از این ساعت سال‌ها رنگ و روی روزگار را به خود دیده است. اما نکته‌ای که اشاره به آن خالی از لطف نیست این است که در عصر مدرن برای تنوع‌بخشی به طراحی و تازه کردن چرخه‌ی مد ساعت‌هایی با استایل وینتیج به بازار ساعت عرضه می‌کنند که طرفداران خاص خود را دارد.

ساعت مچی اسپرت کلاسیک ( کژوال ) چیست ؟

مانند استایل لباس های مورد استفاده، ساعت های کژوال (Casual) نیز جزو مناسب ترین ساعت ها برای استفاده ی روزمره هستند. این سبک از ساعت ها نیاز به مراقبت زیادی ندارند به همین دلیل بسیار با دوان و مقرون بصرفه هستند. ساعت مچی اسپرت کلاسیک را می شود با استایل اسپرت و کمی رسمی تر نیز ست کرد.

دیدگاهتان را بنویسید