آموزش و دانستنی های ساعت, مجله لیندا

ساعت مچی صفحه مشکی یا صفحه سفید کدام زیباترند؟

صفحه ساعت مچی سفید یا مشکی

شاید شما نیز قبل از خرید تصور کنید که خرید ساعت مچی کار چندان دشواری نبوده اما همین که قصد خرید یکی از آنها را دارید، وضعیت تغییر کرده و تازه شرایط انتخاب میان انبوهی از مدل ها، سبک ها، رنگ ها و برند های مختلف دشوار میشود. پس جهت اینکه بدانید که کدام یک مناسب شما است ، باید در مرحله اول تفاوت های این دو را بهتر متوجه شوید.ساعت‌ مچی سفید در هر بازه زمانی ترند بوده و از مد نخواهد افتاد و می تواند یک گزینه جذاب برای مهمانی های خودمانی، دوستانه و انتخاب مناسبی برای محل کار و استفاده روزمره باشد. ساعت مچی صفحه سفید بر سادگی، معصومیت و در عین حال جذابیت اشاره دارد و باعث میشود که در رده ساعت های پر فروش قرار بگیرد.در مقابل ساعت صفحه مشکی گزینه مناسبی برای قرارهای شبانه عاشقانه و دورهمی های کاری و رسمی است.رنگ مشکی جزو رنگ هایی است که هیچگاه از رده خارج نمیشود ، بلکه همیشه طرفداران زیادی دارد. ساعت مچی سیاه نماد قدرت، تجمل و تشریفات است.

هنگامی که صحبت از انتخاب رنگ برای لباس و ست کردن آن می شود تکلیف روشن است و بیشتر افراد اطلاعات کافی در این زمینه دارند، اما هیچ می دانید انتخاب رنگ ساعت نیز به میزان قابل توجهی در شیک پوشی شما تأثیر دارد. تصور کنید با یک لباس رسمی و تیره ساعتی اسپرت و رنگ روشن بپوشید، به نظرتان شبیه یک وصله ناجور نیست؟!

بهتر است با لباس های تیره، ساعت های تیره بپوشید، یعنی ساعت هایی انتخاب کنید که بند و صفحه تیره رنگ دارند؛ البته عکس این موضوع در مورد رنگ های روشن نیز صادق است. اگر قصد دارید در یک میهمانی از زیورآلات طلا یا نقره استفاده کنید، توصیه می شود ساعتی با بند طلایی یا نقره ای بپوشید. جنسیت نقش مهمی در انتخاب رنگ برای ساعت دارد. برخی رنگ های پاستیلی و ملیح مناسب خانوم ها هستند و چندان خوشایند نیست که آقایان از این رنگ ساعت ها بپوشند. در جلسات رسمی که باید کت و شلوار یا مانتوهای اداری بپوشید بهترین انتخاب ساعتی با بند چرمی است، البته به شرط آنکه رنگ بند با لباس شما سنخیت داشته باشد.

ساعت مچی رولکس سفید

رنگ مناسب صفحه ساعت مچی برای فضای باز

اگر وقت زیادی را خارج از منزل می گذرانید یا کار شما به صورتی است که زمان زیادی در طبیعت هستید، رنگ مشکی یا سبز تیره برای شما بهترین انتخاب است؛ زیرا یک صفحه ساعت (Watch face) با رنگ تیره تر، زیر نور خورشید، بهتر دیده می شود و خواندن آن آسان تر است. این رنگ ها به اندازه رنگ های دیگر نور را انعکاس نمی دهند و این قابلیت را دارند که تا حدودی از تابش نور جلوگیری کنند. علاوه بر این رنگ های تیره با اکثر رنگ ها همخوانی دارند و محدودیت خاصی برای انتخاب لباس و استایل ایجاد نمی کنند.

بهترین رنگ صفحه ساعت مچی برای ایام خاص

اگر شرایط کار و زندگی شما ایجاب می کند که در مجالس و مراسم مختلفی شرکت کنید، انتخاب ساعت مناسب ممکن است برای شما کمی چالش برانگیز تر از دیگران باشد. یک ساعت لوکس و رسمی معمولا با صفحه های سفید یا سیاه طراحی می شود تا با کت و شلوار های رسمی سفید و مشکی و لباس های شب به خوبی ست شود. البته ساعت های ظریف طلایی یا نقره ای با طراحی های کلاسیک نیز برای استایل های مجلل گزینه خوبی به شمار می روند. اگر مراسمی که در آن شرکت می کنید، تشریفات زیادی دارد و ترجیح می دهید لوکس ترین رنگ صفحه ساعت مچی را انتخاب کنید، پیشنهاد ما به شما ساعتی با صفحه آبی یخی و همراه با تزیینات پلاتینی است. البته توجه داشته باشید که این تزیینات نباید بیش از اندازه پر زرق و برق باشند؛ زیرا یک استایل رسمی شیک معمولا در سبک مینیمال طراحی می شود.

رنگ مناسب بند ساعت مچی

بعد از انتخاب بهترین رنگ صفحه ساعت مچی، باید بند آن را انتخاب کنید. البته بند ساعت به اندازه صفحه آن گران نیست و شما به راحتی می توانید برای یک صفحه ساعت چند بند مختلف تهیه نمایید؛ ولی به طور کلی برای ساعت هایی با صفحه سفید، بند های چرمی قهوه ای، برای صفحه های مشکی، بند های نقره ای استیل و برای صفحه های سبز تیره، بند های قهوه ای بهترین انتخاب هستند.

همه کاره ترین رنگ صفحه ساعت مچی

شما باید در انتخاب رنگ صفحه ساعت مچی به پالت رنگی استایل خود توجه کافی را داشته باشید و رنگ صفحه را طوری برگزینید که با بیشتر لباس های شما سازگاری داشته باشد؛ اما اگر رنگ خاصی در استایل شما پر کاربرد نیست، می توانید از ساعت هایی با صفحه مشکی استفاده کنید. این ساعت ها معمولا با لباس ها و موقعیت های مختلف همخوانی دارند و شما به راحتی قادر خواهید بود که آن ها را در شرایط مختلف و با استایل های متفاوت به کار ببرید.

مزایای استفاده از ساعتهای صفحه سفید

ساعت مچی صفحه سفید

کلاسیک به نظر می رسد : ساعتهای صفحه سفید گزینه ای بی پایان هستند که ظرافت و پیچیدگی را نمایان میکند. ظاهر تمیز و شفاف آنها هر لباسی را بهبود می بخشد و مکمل تمام نوارهای رنگی است که آنها را به اکسسوری خوبی برای هر موقعیتی تبدیل می کند.

تطبیق پذیری: این ساعتها بصورت همه کاره هستند که استفادۀ آنها را در بازدیدهای رسمی و گردشهای ساده آسان می کند.

با لباس های رسمی و اسپرت خوب به نظر می رسند: چه در یک قرار کاری شرکت کنید یا با یک ساعت غواصی به سمت دریا بروید، می توانید بدون زحمت خود را به رخ بکشد.

معایب ساعت های صفحه سفید

در حالی که ساعتهای صفحه سفید دارای مزایای زیادی هستند، محدودیت هایی وجود دارد که باید از آنها اطلاع داشت. این ها شامل:

مستعد لکه: به یاد داشته باشید که صفحه های سفید نسبت به سایر رنگ های صفحه بیشتر در معرض لکه شدن و تغییر رنگ هستند. هنگام پوشیدن ساعت صفحه سفید دقت زیادی داشته باشید تا به زیباترین شکل نمایان شود.

کنتراست محدود: صفحه های سفید ممکن است به اندازه رنگ های دیگر صفحه کنتراست نداشته باشند، که می تواند خواندن تایم را در شرایط نور ناکافی سخت کند.

برای همه رنگ‌های پوست جالب نیست: در حالی که ساعت‌های صفحه سفید برای بعضی از افراد خوب به نظر می‌رسند، ممکن است برای همه رنگ‌های پوست جالب نباشد. افرادی که پوست های بسیار روشن یا خیلی تیره دارند باید این را در انتخاب ساعت حتما مد نظر داشته باشند.

مزایای استفاده از ساعتهای صفحه مشکی

ساعت مچی صفحه مشکی

تطبیق پذیری: دقیقاً مثل ساعتهای صفحه سفید، ساعتهای مشکی را نیز می توان با طیف وسیعی از لباسها هماهنگ کرد و می توان آنها را با همه چیز از تیشرت و شلوار لی گرفته تا کت و شلوار سه تکه پوشید که آنها را به انتخابی همه کاره برای هر کمد لباس تبدیل می کند.

دید: از نظر دید، صفحه‌های مشکی رنگ کنتراست بالاتری را با عقربه‌ها و نشانگرها ارائه می‌کنند که خواندن تایم را به‌ ویژه در شرایط کم نور آسان می‌کند.

طراحی مینیمالیستی: تعداد زیادی از ساعت‌های صفحه مشکی دارای طراحی مینیمالیستی هستند که می‌تواند شکل مدرن و شیک به ساعت بدهد.

معایب ساعتهای صفحه مشکی

تعمیر و نگهداری: یکی از مشکلات صفحه های سیاه این است که نسبت به رنگهای دیگر خط و خش و لکه را براحتی نشان می دهند. در نتیجه، در تعمیر و نگهداری امکان دارد چالش برانگیزتر باشد.

خوانایی: در محیطی با نوری خاص، عقربه ها و نشانگرهای صفحه سیاه ممکن است به دشواری دیده شوند، به خصوص اگر قابلیت دید در تاریکی را نداشته باشند.

صفحه سفید در مقابل صفحه مشکی: مقایسه

در اینجا، ما به طور مستقیم تطبیق پذیری ساعتهای سفید و مشکی را با هم مقایسه می کنیم و تحلیل می کنیم که کدام نوع ساعت به طور کلی متنوع تر است. برای انجام این کار، ما چند عامل را در نظر خواهیم گرفت که بر تطبیق پذیری ساعت تأثیر می گذارد.

مهم ترین چیز هایی که باید در موقع خرید ساعت های سفید و مشکی در نظر گرفت

اگر می‌خواهید بین ساعت سفید یا ساعت مشکی تصمیم بگیرید، چند فاکتور مهم وجود دارد که میتواند به شما کمک کند تا گزینه ی مناسبی در انتخاب داشته باشید.

بیایید بعضی از ملاحظات برتر را بررسی کنیم:

۱) سبک شخصی

بله، موقع انتخاب رنگ صفحه ساعت، سبک شخصی شما بیش از هر چیز دیگری مهم است. از این گذشته، ساعت شما باید با صدای بلند از سلیقه شخصی شما تعریف کند.

اگر به یک ظاهر مدرن و غیررسمی علاقه دارید، یک ساعت با صفحه سفید رنگ می تواند برای شما گزینه ی خوبی باشد. با این حال، اگر به سبک کلاسیک و رسمی را علاقمند هستید، ساعت صفحه مشکی میتواند گزینه ی مناسب تری باشد.

۲) قصد استفاده

علت دوم قصد شما برای دست کردن ساعت این است که اگر به دنبال ساعتی برای قرار های غیررسمی یا ورزشی هستید، ساعت صفحه سفید انتخاب بهتری میتواند باشد. از سوی دیگر، اگر برای مهمانی های رسمی به ساعت نیاز دارید، ساعت مشکی رنگ ممکن است بهتر باشد.

۳) رنگ پوست

رنگ پوست شما نیز می تواند نقش مهمی در این که آیا ساعت شما را به رخ می کشد یا خیر، همراهی کند. ساعت‌های صفحه‌ سفید معمولاً روی پوست سفید روشن تر به نظر میرسند، در حالی که ساعتهای صفحه‌ مشکی می‌توانند روی پوست‌های تیره‌تر چشمگیرتر به نظر برسند.

ساعتی با صفحه آبی با چه رنگ هایی قابل ست کردن است؟

گفتیم که رنگ آبی یکی از رنگ های متداول برای صفحه ساعت است. این رنگ مکمل رنگ نارنجی است و با رنگ های سبز و بنفش هم همخوانی مناسبی ایجاد می کند.

بهترین رنگ صفحه ساعت مچی کدام است؟

برای محیط های رسمی و حرفه ای، رنگ های کلاسیک و خنثی مثل سفید و مشکی بهترین گزینه هستند؛ اما اگر به دنبال جلب توجه بیشتری هستید، می توانید جسورانه تر انتخاب کنید و از رنگ های غیر رایج استفاده نمایید.

رایج ترین رنگ صفحه ساعت مچی کدام است؟

تا سال ۱۹۷۰، رنگ سفید محبوب ترین و پر کاربرد ترین رنگ صفحه ساعت مچی در کل جهان بود؛ اما امروزه رنگ مشکی جایگزین آن شده است.

دیدگاهتان را بنویسید