جدیدترین اخبار دنیای ساعت, مجله لیندا

نحوه ست کردن ساعت با استایل آقایان

ساعت مچی با چی ست کنم

ساعت مچی را با چی ست کنیم ؟

آیا میدانید کمربند چگونه باید با کفش شما ست شود؟ در مورد ست کردن ساعت هم باید از این قانون پیروی کرد. از نظر فنی شما میتوانید ساعت را با هر لباس حتی کفش خود ست کنید. با دقت به کفش ها نگاه کنید. هنگامیکه یک کفش ورزشی پوشیده اید، باید از ساعت مچی اسپرت استفاده کنید اما اگر کفش های چرمی، مجلسی و چکمه پوشیده اید، باید از ساعت های معمولی با بند چرمی استفاده کنید تا استایل شیک تر و زیباتری داشته باشید.

دسته بندی ساعت ها بر اساس ظاهر آنها

ما ساعت ها را برای تشخیص بهتر دسته بندی می کنیم. در طی چند ساله ی اخیر استفاده ی هر چه بیشتر از ساعت های مچی به ساعت سازان این امکان را داده است تا گچت های الکترونیکی برتر از یک ساعت مچی ساده را تولید کنند. ساعت های مچی گاها می توانند به تلفن همراه متصل شوند، تاریخ را به شما نشان دهند و یا مجهز به جی پی اس هستند. ولی ما در دسته بندی خود نمیخواهیم ساعت هارا بر اساس کارایی انها در جدول قرار دهیم بلکه چیزی که در حال حاضر برای ما ملاک است تنها ظاهر ساعت های مچی است. اگر از کارایی ساعت های مچی صرف نظر کنیم ساعت های مچی آقایان به طور کل در ۵ دسته قرار می گیرند:

ساعت مچی رسمی:

ساعت مچی بند چرم باریک قهوه ای یا مشکی با صفحه نمایش ساده سفید یا مشکی. رسمی ترین ساعت های مچی آنهایی هستند که فقط ثانیه، دقیقه و ساعت را نمایش می دهند. نهایتا این ساعت ها مجهز به تاریخ شمار بوده و تاریخ را نیز نمایش می دهند. همیشه در ذهن همه رسمی ترین ساعت مچی که می توان یافت ساعت مچی با بند چرم مشکی و صفحه نمایش بسیار ساده است.

ساعت مچی رسمی

ساعت مچی غواصی:

ساعت های غواصی که مخصوص غواصان ساخته شده اند و از قابلیت ضد آب بسیار بالایی برخوردار هستند غیر رسمی به شمار می روند. خواهشمندیم از فیلم های جیمز باند الهام نگیرید و ساعت های غواصی را با کت و شلوار ست نکنید. ست کردن ساعت های غواصی با کت و شلوار، مانند ست کردن کت و شلواری بسیار رسمی با چکمه های بلند برف روبی است.

ساعت مچی غواصی

ساعت اسپرت دارای کرنوگراف:

این ساعت ها اصالتا رسمی نیستند. اما ساعت های به اصطلاح سه موتوره به ویژه در برند های لوکس تر می توانند بسیار شیک باشند. هچنین این ساعت ها نسبت به ساعت های ساده ی چرم که در اول مقاله گفته شد کارایی بسیار بیشتری دارند. پس با رعایت یک سری نکات ریز این ساعت برای بیزینس من های موفق و فعال انتخاب بسیار مناسبی هستند.

 

چگونه می‌توان یک ساعت مچی را با لباس خود تطبیق داد؟

۱ – ست کردن ساعت مچی با لباس پیچیدگی خاصی ندارد. هنگام هماهنگ کردن ساعت با لباس شما می‌توانید از فلزات اکسسوری خود برای ست کردن استفاده کنید. مثل: نقره با نقره، طلا با طلا. عناصر فلزی لباس خود مثل: سگک‌های کمربند و کفش، حلقه ها، دکمه های سر دست را با بند ساعت مچی خود به‌راحتی هماهنگ می‌شوند.
۲ – رنگ تمام فلزات به‌کار رفته در اکسسوری‌های شما، مثل عینک آفتابی، گردنبند، حلقه ازدواج و قلاب کمربند و …باید با یکدیگر هماهنگ باشند.
۳ – بند ساعت چرمی باید مانند کمربند و کفش با چرم‌های دیگر لباس شما مطابقت داشته باشند. بند ساعت چرمی قهوه ای با کفش و کمربند چرمی قهوه ای پوشیده می‌شود. بند سیاه نیز با کمربند و کفش سیاه.
۴ – ساعت بند فلزی نسبت به ساعت‌های بند چرمی راحت‌تر با لباس‌های دیگر ست می‌شوند، اما بندهای چرمی شیک‌تر و رسمی‌تر هستند.
۵ – اگر صفحات ساعت، عقربه ها و اعداد روی ساعت رنگ روشنی داشته باشند، برای لباس روز اختصاص داده می‌شوند و غیر رسمی تر است، در حالی‌که صفحه های خاکستری، خاکی، سیاه یا قهوه ای برای لباس‌های شب و رسمی مناسب هستند.
۶ – اگر ساعت بند چرمی انتخاب می‌کنید، رنگ آن باید با رنگ تمام چرم‌های به کار رفته در استایلتان هماهنگ باشد.

۱- ساعت مچی مناسب مراسم رسمی

یکی از انواع استایل ساعت مچی ، ساعت‌های رسمی هستند. که یکی از محبوب‌ترین ساعت مچی‌ها به شمار می‌روند. آنها به طور معمول دارای صفحه و بند چرمی باریک هستند. صفحه اعداد این ساعت معمولاً ساده و مینیمالیستی است بدون کرونوگراف فانتزی یا فاز ماه. ساعت مچی این مراسم باید کلاسیک باشد و با تیپ رسمی شما هماهنگی داشته باشد به طور مثال هرگز نباید از ساعت مچی دیجیتال برای این استایل استفاده کنید.ساعت مچی مناسب لباس مجلسی و رسمی ساعتی است که کلاسیک باشد، بند این ساعت‌ها بهتر است چرم ساده یا طرح‌دار و یا فلزی باشد، قسمت اصلی آن نیز می‌تواند به رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، طلایی و رزگلد باشد که حتما به هماهنگی رنگی آن با لباس‌ها و اکسسوری‌های مجلسی خود دقت کافی داشته باشید.

اگرشما از آن دسته افرادی هستید که می‌خواهید فقط یک ساعت داشته باشید، ساعت مچی رسمی را انتخاب کنید. زیبایی این نوع ساعت مچی و قابلیت انعطاف‌پذیری آن با انواع لباس‌های رسمی و کت و شلوار بالاست. انتخاب این نوع ساعت بسیار هوشمندانه است و هرجا که تمایل دارید به بهترین شکل ممکن جلوه کنید و تأثیرگذار باشید، مناسب است. کاربرد ساعت رسمی در دفترجلسات تجاری و مصاحبه ها، مناسبت‌های خاص: عروسی، مهمانی، سالگرد، رویدادها، اپرا یا تئاتر، باشگاه و …است.

۲- ساعت مچی مناسب مراسم غیررسمی و روزمره

نحوه ست کردن ساعت مچی روزمره با لباس، به این صورت است که اگر شما از آن دسته افرادی هستید که در طول روز همیشه از ساعت مچی استفاده می‌کنید باید در انتخاب ساعت دقت بیشتری کنید. ساعت‌های محکم و ضد ضربه بهترین انتخاب برای طول روز هستند. وقتی لباس‌های اسپرت، جین، پیراهن دکمه دار، کت اسپرت بدون کراوات بر تن دارید. در واقع سبکی که بیشتر مناسب محل‌های غیر رسمی و کاری و یا قرار های ملاقات است. ساعت‌هایی مانند: ساعت‌های کرونوگراف ساعت‌های هوشمند، خلبانی و نظامی، غواصی بیشتر مناسب هستند.

نحوه ست کردن بند ساعت های مختلف با لباس

اما هر مدل از ساعت مچی مانند ساعت مچی با بندهای مختلف را چگونه میتوان ست کرد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا نکات ست کردن را به شما بگوییم.

۱. ست کردن ساعت های بند فلزی با لباس

در ادامه اگر به عنوان مثال ساعت شما از جنس طلا است و یا رنگی طلایی دارد سگک کمربند شما نیز باید طلایی باشد. یعنی در کل رنگ ساعت شما حتما باید با اکسسوری های فلزی دیگر هماهنگ بشود. همچنین به سایر لوازم جانبی استفاده شده در لباستان از جمله دکمه ی سر آستین، سگک کفش و .. توجه کنید که با بند ساعتتان در یک طیف رنگی باشند. ساعت مچی با فلز طلایی زنگ با لباس ها و کفش های در طیف رنگی قهوه ای، طلایی، عسلی، بژ ست می شوند. درحالیکه فلز نقره ای با رنگ های خاکستری، مشکی، آبی ست می شود.

قاب فلزی ساعت های مچی(قاب اطراف صفحه نمایش) باید مکمل جلوه های فلزی سایر اکسسوری های شما باشد. قاب های فلزی می توانند مربع، مستطیل، گرد و یا چند ضلعی باشند. روکش بدنه ی ساعت شما نیز امکان دارد مات، براق، طرح دار و یا دارای کریستال و جواهرات دیگر باشد.

۲. ست کردن ساعت های بند چرمی با لباس

در هنگام ست کردن ساعت های بند چرمی جنس و رنگ کفش شما مرجع مناسبی برای انتخاب ساعت مناسب شما است. در ابتدا ساعت شما باید با کمربند و کفش شما همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال ساعت بند چرم مشکی با کت شلوار مشکی مناسب است. در حالیکه بند چرم قهوه ای یا عسلی با کت شلوار قهوه ای و یا سفید بهتر به نظر می رسد.

دقت کنید ساعت های بند چرمی خود را با کفش ها و کمربند هایی که جنسشان براق است(به عنوان مثال ورنی براق) ست نکنید. زیرا در غیر این صورت استایل شما ارزان قیمت و بی کیفیت به نظر می رسد.

۳. ست کردن ساعت های بند رابر با لباس

اگر استایل شما اسپرت است مسئله فرق می کند. اگر به عنوان مثال قصد ست کردن ساعت مچی خود با شلوار جین را دارید بند های چرمی خشن و یا چرم های مصنوعی با طیف رنگی متنوع انتخاب بهتری برای شما هستند. جایگزین دیگری که برای شما وجود دارد ساعت های اسپرت با بند های رابر هستند. بند های رابر ساخته شده از سیلیکون بوده و جنسی پلاستیک گونه دارند. متنوع ترین طیف رنگی را می توان در بند های رابر مشاهده کرد. توجه داشته باشید که این استایل به هیچ عنوان رسمی نیست. اما مناسب استفاده ی روزمره، ورزش، کوهنوردی و … است.

۴. ست کردن ساعت های بند حصیری با لباس

یکی دیگر از گزینه ها برای استفاده همراه استایل های نیمه رسمی و یا اسپرت بند های حصیری یا همان بند های میلانس هستند. بند های حصیری که به تازگی محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده اند مرزی بین کلاسیک و مدرن، اسپرت و نیمه رسمی اند. به طوری که نمی توان آنها را در هیچ دسته بندی قرار داد. بند های میلانس از سال ها قبل تولید می شدند و یکی از مد هایی هستند که هیچوقت قدیمی نمی شوند.

۵. ست کردن ساعت های هوشمند با لباس

اگر از ساعت های هوشمند استفاده می کنید باید بدانید که این ساعت ها علی رغم مدرن بودن و قیمت به نسبت بالایی که دارند مناسب قرار های رسمی نیستند. اما اگر قصد دارید به ساعت هوشمند خود ظاهری به نسبت رسمی تر را ببخشید می توانید بند های رابر رنگی ساعت خود را با بند های فلزی از جمله میلانس جایگزین کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید